Telex: Péntekig kellene kifizetnie az államnak Ferihegy vételárát, neccesen lehet meg a pénz rá
A portál forrásai szerint akár hárommilliárd euró is lehet a vételár.
A portál forrásai szerint akár hárommilliárd euró is lehet a vételár.
Szerződést írt alá a magyar állam 100 százalékos tulajdonában álló Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt., valamint a Vienna Insurance Group (VIG) biztosítócsoport a magyar VIG társaságokban eddigiekben 45 százalékos meglévő kisebbségi állami, tulajdonrész 10 százalékosra csökkentéséről – jelentette be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).
Mi lesz a magyar EU-s pénzekkel? Mit tud azzal kezdeni a kontinens, hogy tovább erősödik a szélsőjobb Európában? Várhat-e mást a migráció ügyében az új lengyel kormánytól az EU, mint a korábbitól? Mi lehet az egyik Tiborcz-cég szerepe a Budapest Airport visszavásárlásában? Mi sülhet ki a Biden-Hszi-találkozóból? Válogatásunk a világlapok cikkeiből.
Az Equilort is bevonták abba a folyamatba, ami a reptér megvásárlásához vezethet – értesült a lap.
Erre 800 milliárd forint körüli összeget kellene összeszedni, ám az Erste-pakettből csak tizedannyi folyik be.
Kiderült mi a kormányzat célja az új állami céggel, az Air Hungary Zrt.-vel.
A tervek szerint a légitársaság a Budapest Airporttal karöltve 80 százalékkal fogja csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást az új elektromos infrastruktúrával.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szerint fontos nemzetstratégiai kérdés az akvizíció. A kormány az új tervezet szerint a repülőtér működtetését engedné át állami érdekeltségbe tartozó gazdasági társaság számára.
Nem stratégiai eszközöket kell értékesíteni, hogy összejöjjön a pénz, mondta a gazdaságfejlesztési miniszter.
A többi közt Pintér Sándor volt cége és egy Mészáros Lőrinchez közeli tőkealap is benne van az üzletben.
A bíróság hatályon kívül helyezte az övezetről szóló határozatot, korábban pedig a reptér környezetvédelmi engedélyét kaszálta el a Kúria.
Magyar–francia együttműködés jöhet az atomenergia kapcsán és állítólag a repülőtér megvásárlásában is; vizsgálatot indít az EU a kínai elektromos autók miatt; toronyházat építtethet Mészáros Lőrinc bankja. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Értesülések szerint Orbán Viktor eredetileg kínai és katari cégeket akart bevonni a bizniszbe, de "nyugati nyomás" miatt arra kényszerült, hogy meghátráljon.
A repülőtér tulajdonos megerősítette, hogy vételi ajánlat érkezett.
Elértük az eredeti hiánycél 97 százalékát, miközben az inflációnk csak 16,4 százalékig csökkent; az állam vételi ajánlatot adott be a Budapest Airportra; új, sokkal szigorúbb szabályozásra készül az EU a nagy techcégek ellen. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Sajtóinformációk szerint 51 százalékos többségi tulajdonosa lenne a magyar állam a repülőtérnek.
A reptér 150 gépmozgást kezelt az Európa-liga-döntő kapcsán.
A kormány célja, hogy többségi részesedést szerezzen a reptérben, de szívesen látna „baráti partnereket" az üzlethez.
A rendhagyó körülmények nem csak a döntő napján, május 31-én, hanem egy nappal előtte, 30-án és utána, azaz június 1-én is fennállnak majd.
Több Magyarországon működő multi bepanaszolta a kormányt, az Európai Parlament delegációjának üzleti találkozóján a Budapest Airport is „tájékoztatást” nyújtott. A kormány mindenáron meg akarja szerezni a ferihegyi repteret, bár saját bevallása szerint az államnak nincs rá pénze.